ÇEK MAĞDURUNDA GERGİN BEKLEYİŞ

ÇEK MAĞDURUNDA GERGİN BEKLEYİŞ

ÇEK MAĞDURUNDA GERGİN BEKLEYİŞ

Ceza Kurulu bugün çok önemli bir davayı görüşüyor. Bu nedenle organize olan çek mağdurları Daire Başkanlarına mağduriyeti anlatmak üzere mail yağdırıyor.


5 Mayıs 2009


İşte internet sitelerinin gündemine bomba gibi düşen haber..

"Bugün Yargıtay Ceza Kurulu'nda çek mağdurlarını çok yakından ilgilendirecek bir toplantı yapılacak. Bu nedenle Yargıtay Daire Başkanları'na içinde bulunduğumuz durumu anlatan mail atalım. Bugünlerde buraya yoğunlaşmamız gerekiyor. Zaten adalet komisyon üyelerini ve ilgili millet vekilerini devam arıyor ve bilig alışverişinde bulunuyoruz ve gelişmeleri yazıyoruz. Lütfen Yargıtay mail adreslerine yoğunlaşalım. Şu andaki işimiz bu olmalı. İşte göndereceğimiz mail::

"Sayın Başkanım

01 01 2009 öncesinde 5237 sayılı türk ceza kanununa uygun hale getirilimesi gereken çek kanunu, tbmm tarafından uygun hale getirilmedi. Bunun sonucunda 5237 saylı kanunun 5. madde uyarınca çek kanunu uygulanamaz hale geldi.

Ülkemizde iş adamları, esnaf ve sanayiciler çek kullanmaktadırlar, vergi vermektedirler ve istihdam yaratmaktadırlar. Fakat ekonomik ve sosyal durumlarından dolayı iflas eden bu insanlar
ödeyemedikleri çekleri yüzünden hapis cezası ile karşı karşıya kalmaktadırlar ve uygulanan
cezaya gelince çek miktadır bölü 100 tl karşılığı yatacağı gün sayısıdır. Yani bir işadamı ödeyemediği çekler yüzünden senelere ceza evinde kalması gerekir ki bu süre alacaklısına borcu bitirmediği
gibi çalışıp borcunu ödeme imkanı da vermemektedir.

Bu sorunlardan dolayı türkiyede önemli rakamlar vardır. Dağılan aileler vardır .kaçak yaşayan yüzbinlerce insan vardır. Bu insanlar devlete vergi vermiş iş vermiş istihdam yaratmış işadamlarıdır .

Uygulanması kanun tarafından imkansız hale gelen bu kanun yüzünden hala işadamları cezaevindedir. Yargı kendi içinde çelişmektedir ki asliye caza mahkemeleri biri ceza verip biri bu kanundan dolayı verememektedir. Bu konuyla ilgi yargıtay 4 ayı aşkın bir zamandır karar vermemektedir ki Sakarya 1.ağır ceza mahkemesi itirazların hepsini red etmeyip 25 ayrı infaz durdurma kararı vermiş buna Bilecik 1 . ağır ceza mahkemesi de desteklemiştir.

Dünya üstünde az bir örneği olan karşılıksız çek sucuna hapis cezası veren ülkeler arasındayız.alacaklarımı tahsil edemediğimden dolayı 45 senelik firmamı kaybettim . Ülkemizde uygulanan çek kanunu yüzünden hapis yattım.üniversite mezunuyum yabancı dilim var ama bu leke yüzünden iş bulamıyorum çocuğuma ekmek veremiyorum.herşeyimi kaybettim .tek dileğim bu ucube kanunun çocuklarımızı gelecek zaman içersinde tehdit altına almamasıdır.ticaret yapan 2 kişi arasına devlet neden girer anlamış değilim.alacaklı tarafın affı söz konusu olan bir kanun olabilir mi? Veya oluşan bir borcdan dolayı devletin katma değer cıkarması hukuka uygun mudur?
Kanunsuz ceza olmaz .hele ekonomik bir suça hapis cezesı hiç olmaz bu anaysamıza aykırıdır .

Hiç kimse yalnızca sözleşmeden doğan yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı hürriyetinden alıkonulamaz. (Madde 38) Bu konuya duyarsız kalmamanız umudunu taşımaktayım."

Ya da bu metni yazabilirsiniz:
"ÇEK YASASI MAĞDURİYETLERİMİZİ ARZ EDERİZ.
1) Çeklerini ödemek niyetiyle çek yazıp, fakat hiç ön görmedikleri halde çeklerini ödeyemeyen On binlerce esnaf hapse atılmaktadır.
2) Türkiye de çekler sizin de bildiğiniz gibi aynen bono gibi vadeli kullanılmaktadır. Kanunen çekte vade yoktu, ancak TBMM yeni yaptığı bir kanunda Çeklerin Vadesinden önce yazdırılamayacağını belirterek çekte vade olduğunu kabul etmiştir.
3) Türkiye 2001 ekonomik krizinden beri büyük bir ekonomik yapısal değişim geçirmekte yüz binlerce esnaf uygulanan politikalardan dolayı iflas etmektedir. Bu değişimin en büyük kurbanları esnaflardır. Üstelik çek yasasından dolayı da hapis cezasıyla karşı karşıyadırlar.
4) 20 – 30 yıl esnaflık yapmış çeklerini düzenli ödemiş birçok esnaf sonradan mücbir sebeplerle Çeklerini ödeyememiş, bütün varlığını kaybetmiş ve kanunen suçlu duruma düşmüştür.
5) Çekte vade olduğunu TBMM kabul ettiğine göre ve fiili uygulamada böyle olduğuna göre buradaki kast unsurunu tespit, yani dolandırıcıyla, gerçek zora düşmüş esnafı ayırmada Sayın Hâkimlerimizin uzmanlığına ve sağduyusuna inanıyoruz. Yeni yasada bu konuda hâkimlerimize İnisiyatif alanı bırakılmasını bekliyoruz.
6) Alacaklı açısından bakıldığında da çek yasasının birçok mahsurları vardır. Bir kere alacaklıyla borçlu arasında husumet oluşmakta, Adli para cezasını denkleştiren borçlu devlete ödemekte, ödeyemeyip hapis yatan ise zaten hiçbir tarafa para ödeme niyetinde değildir. Hâlbuki normal şartlarda birçok borçlu zamanla durumunu düzeltip borcunu ödemek istemektedir.
7) İnsanları hapse atarak borcun ödenmesi mümkün değildir. Aksine hapis borçluları ekonomik ve psikolojik olarak daha da çökertmektedir.
8) Avrupa da bizim kullandığımız gibi vadeli çek kullanılmamakta, Hiçbir medeni ülkede insanlar sadece borçlarını ödeyemedikleri için hapse atılmamaktadırlar. Türkiye’de çek kullanımı tamamen bono gibidir.
9) Birçok insan çek davalarında hiç ifadesi alınmadan, hiçbir şekilde savunma yapamadan mahkûm edilmektedir. Vatandaşını hapse atmak için bulan devlet, savunma hakkını kullanması içinde sanığı bulmalıdır. Zira birçok işyeri kapanmakta, adresler değişmekte ilgisi olmayan imzası olmayan veya gerçekte sorumlu olmayan kişiler ceza almaktadır.
TÜRKİYEDEKİ ÇEK MEVZUATININ İNSAN HAKLARINA VE ANAYASAMIZA UYGUN OLMADIĞI
KAAATİNDEYİZ. HEM KEŞİDECİ HEM LEHDAR BU YASANIN ADİL OLDUĞUNA İNAMAMAKTADIR.
ÇEK SUÇLARININ OLUŞMAMASI İÇİN BAŞTAN TEDBİR ALINMALI. HAPİSTE YATAN VE YATACAK
ESNAFLAR UYGULAMADAKİ TCK ya GÖRE SERBEST BIRAKILMALIDIR."

iletişim@yargitay.gov.tr

Kaynak


2 yorum:

  1. Adsız dedi ki...:

    selam dunyanın hiç bir yerinde ekonomik yonden hapise atılmamkatadır .. ama neyazıkki turk hukummetin adaleti bu çeklerden dolayı hapise attılıyoruz ... bide avrupa birligine girecez insanda olsa kendini rezil etmek istermi yok neyapsın hapisede atsan yok oldursende yok ama bebek katillerine af geliyor şehitlerimizi oldurene af duşunuyorlar neyazıkki çek magdurlarına af yok buda bizim turk hukumetimizin adaletiii... boyle bir hukumet dunyanın hiç biryerinde gormedim ... çek magduru olan insanın ailesi neyapacak soararım hapite yer yok hapishanelerde dolu ve yatak çök pis bir ranzada 3 kişi yatıyor aynen bunları gordum sizden ricam çeklerden hapisi ve adli para cezasını kaldırılmasını istiyorum ornegin ben çekten duştum annem 78 yaşında kimse yok açkaldı bunu için çekten dolayı hapisi kaldırılamasını istiyoruz adli paranında kaldırılamsını istiyorum

  1. Adsız dedi ki...:

    HAK ADELETİN BUMUDUR !
    http://www.webkapisi.com Sitesine yapılan dramatik bir yorum
    Sürekli çalıştığım bir müşterim 220,000 TL sipariş karşılığında iş yaptım ve ortalaması 3 aylık 5 adet sıralı çeklerini aldım.
    Verdiğim malları sattığını ve parasını alamadığını söyledi çeklerini ödemedi. Ve malesef bende çek yazarak ham made temin etmiştim bende çeklerimi ödeyemedim.
    Alacaklım beni dava edince bende alacaklarım için dava açtım. Alacaklım da bende gyabımızda hapis cezası aldık. Geçenlerde alacaklım bir çevirmede GBT sorgusunda tutuklanmış diye duydum.
    Haber yolladım kendisine paramı verirsen davadan vaz geçeceğimi ve buna mecbur olduğumu söyledim. Malesef aldığım cevap sen beni dava ettin bende bu parayı bulursam devlete vereceğim dedi.
    Ailesi ve yakınları parayı toparlamış hapisten çıkarmışlar. Özgürce rahatça gezinirken bende hala kaçak durumdayım.
    Şimdi soruyorum;
    Be devletim benim hak ettiğim parayı aldın ve hem parama el koydun hemde beni mahkum ettin 5 sene içerde yatıracaksın !
    Peki ya devletim hak adelet bumudur? Senin adeletinde bir yanlışlık yokmudur ?

    - Kendi parası elinden alınıpta mahkum edilen biri :(

Yorum Gönder

“Hiç kimse yalnızca borcundan dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz’’

 
Karşılıksız çek mağdurları © 2010 | ByNcdt