Her ay 100 bin çek karşılıksız çıkıyor


Karşılıksız çek davalarında rekor artış
Her ay 100 bin çek karşılıksız çıkıyor



Adalet Bakanı Sadullah Ergin’in, MHP Kütahya Milletvekili Alim Işık’ın soru önergesine verdiği yanıt, karşılıksız çek nedeniyle açılan davaların 2008 ve 2009 yılında arttığını ortaya koydu. Verilere göre, 2009 yılında karşılıksız çek nedeniyle cezaevlerine giren kişi sayısı bin 461 oldu.

Bakan Ergin’in Adli Sicil ve İstatistik Genel Müdürlüğü ile Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’na ait istatistiklere dayanarak verdiği bilgilere göre, 2009’un ilk 6 ayında karşılıksız çek nedeniyle ceza mahkemelerinde 159 bin 774 dava açıldı. Bu davalarda 221 bin 755 kişi hakim karşısına çıktı. 2009’un 6 ayında çek davaları nedeniyle bin 461 kişi hapse girdi. Bunlardan 5’ini çekle ilgili ihtara ve yasaklamaya uymama, 67’sini Çekle Ödemelerin Düzenlenmesi ve Çek Hamillerinin Korunması Hakkındaki Kanun’a muhalefet, diğerlerini de karşılıksız çek keşide etme suçu oluşturdu.

Her ay 100 bin çek karşılıksız çıkıyor

EsnafIn, tüccarın elinin darda olup olmadığını gösteren önemli bir gösterge olan karşılıksız çek sayısında önemli artışlar dikkati çekiyor. 2007 ilk 7 ayından 2008 ilk 7 ayına karşılıksız çek sayısında yüzde 11.5 artış yaşanmışken, 2008’den 2009’a bakıldığında oranın yüzde 28.2’ye çıktığı göze çarpıyor. Türkiye’de her ay yaklaşık 100 bin adede yakın çek karşılıksız çıkıyor ve hukuki işleme tabi oluyor. Protestolu senet tutarında ise ilk 6 ayda yüzde 29.27’lik artış söz konusu.

http://haber.gazetevatan.com/

2 yorum:

  1. Adsız dedi ki...:

    Tek isteğim yeniden vatandaş olabilmek!
    iki yıl önce battım.yuvamda dahil her şeyimi kaybettim.bulunduğum şehri terketmek zorunda kaldım.devlet,tefeciler,alacaklılar hepsi peşimde..sokaklarda,inşaatlarda yattım.çok ciddi depresyonlar geçirdim.battığımda iki yaşında olan kızımı iki yıldır sadece bir kez görebildim.Yaşayan bilir..!
    Şuan için en azından aklım yerine geldi.çalışabilecek durumdayım..
    Sn.Devlet büyüklerim Lütfen..!
    bizler pimi çekilmiş asalaklara döndük.tek istediğimiz bir şans,sadece bir şans daha..!

  1. Adsız dedi ki...:

    aylık ciro 1,500.000 tl ciro yaparken 25-30 işçi çalıştırırken vergimi 20 yıldır verirken bankalar peşimde koşup kredi teminat mektubu verelim derken sahtekar dolandırıcı değildim 2.500.000 tl zararla 3 işyerimi kapatıp her şeyimi satıp borçlarımı öderken de sahtekar değildim şimdi 200-300.000 tl borcum kaldı hapis korkusuyla iş yapamazken çalışamazken evimi geçindiremezkenmi sahtekar dolandırıcı oldum kar zarar ticarette hep vardır ama sahtekar damgası yemek insanı bitiriyor ahkam kesmek kolay

Yorum Gönder

“Hiç kimse yalnızca borcundan dolayı özgürlüğünden yoksun bırakılamaz’’

 
Karşılıksız çek mağdurları © 2010 | ByNcdt